530 183 184

Aktualności

14-04-2017

Teraz sprawy urzędowe załatwisz przez komórkę

Ministerstwo Cyfryzacji pracuje nad wdrożeniem nowego narzędzia – Mobil Connect – które ma za zadanie usprawnić kontakt z urzędami. Po jego wprowadzeniu część spraw będzie można załatwić za pomocą telefonu komórkowego i jak zapowiada ministerstwo, nie tylko najnowszej generacji. Usługa ma być bezpłatna i nie wymagać dostępu do Internetu.

Jakich korzyści możemy się spodziewać?

Zyskamy dostęp do mobilnej wersji dokumentów, takich jak dowód osobisty, prawo jazdy, dowód rejestracyjny czy potwierdzenie polisy OC przez komórkę. Usługa ma również pozwolić na  uwierzytelnienie i autoryzację obywateli w systemach administracji publicznej, dostęp do Profilu Zaufanego – „eGo”. Z systemu skorzystamy za pomocą indywidualnego hasła PIN, a zastosowane rozwiązania mają być całkowicie bezpieczne – będą wzorowane na modelach funkcjonujących m. in. w Austrii.

Kiedy będzie można korzystać z tego rozwiązania?

Pilotażowe wdrożenie Mobil Connect planowane jest na drugi kwartał 2017 roku, a operatorzy komórkowi maja w pełni uruchomić usługę z końcem roku. Porozumienia w tej sprawie zawarto w listopadzie 2016 roku z  Orange Polska S.A, Polkomtel Sp. z o.o., T-Mobile Polska S.A., P4 Sp. z o.o. oraz Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji.

Oczywiście rozwiązanie Mobil Connect nie będzie obowiązkowe. Ma być jedynie wygodną alternatywą, funkcjonując równolegle z tradycyjnymi dokumentami i obsługą w urzędach.

Więcej na:  http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/mobile-connect-nowe-narzedzie-ministerstwa,130,0,2224770.html