Profesjonalna Asystentka Zarządu – jak prowadzić biuro i być najlepszym?
CZAS TRWANIA: 1 dzień, 9.00-16.00
CENA: 890 zł + VAT
MIEJSCE: Warszawa (Centrum)
Jeśli wiążesz swoją przyszłość z pracą w biurze, chcesz awansować i poszerzać horyzonty, to szkolenie spełni Twoje oczekiwania.
Kompetencje, predyspozycje i umiejętności współczesnej asystentki
- Jakie są oczekiwania pracodawców wobec współczesnej asystentki? Profil zawodowy oraz cechy osobowości na podstawie analizy ofert pracy.
Podstawowe zasady organizacji spotkań i narad
- Jak stać się profesjonalnym organizatorem? Cztery etapy organizacji spotkań.
- Jak kontrolować potencjalne ryzyka? Najczęściej popełnianie błędy w komunikacji z uczestnikami spotkania.
- Wysyłanie zaproszeń, zbieranie potwierdzeń. Etykieta w korespondencji mailowej, dobre praktyki.
- Jak usprawnić organizację spotkania? Podstawowe zasady optymalizacji procesu.
- Przygotowanie materiałów na spotkanie.
- Standardy obsługi gości.
Ewidencjonowanie dokumentów i zasady tworzenia rejestrów
- Co to jest rejestr? Podstawowe funkcje.
- System dziennikowy i bezdziennikowy – cechy i zastosowanie na przykładzie rejestrów korespondencji, akt pracowniczych i dokumentacji sądowej.
- Dlaczego warto porządkować dokumenty? Omówienie dobrych praktyk inwentaryzacji dokumentów.
- Rola rejestrów a efektywne wykorzystanie zbiorów dokumentacji. Jak zapewnić użytkownikom dostęp do dokumentów?
- Dobre praktyki tworzenia rejestrów – aspekt informacyjny i komunikacyjny.
Zapytanie ofertowe
- Rola zakupów w organizacji. Na czym polega funkcja operacyjna i strategiczna.
- Co najbardziej interesuje zarządzających? Mierniki działalności zakupowej.
- Przygotowanie zapytania ofertowego – jakie niezbędne informacje powinno zawierać?
- Opracowanie ofert – sposoby analizy zebranych danych, sporządzenie rekomendacji.
- Kluczowe elementy umowy w praktyce – najczęściej spotykane błędy i ich konsekwencje.
- Gwarancja, rękojmia, kary, własność towaru – analiza zapisów umownych.
- Jak nie wpaść w pułapkę pozornych oszczędności? Optymalizacja kosztów – przeszkody i czynniki gwarantujące powodzenie.
Zasady sporządzania pism i dokumentów firmowych
- Na czym polega funkcja informacyjna i komunikacyjna pisma? Dokument jako narzędzie komunikacji.
- Kluczowe elementy pisma – jak je wykorzystać, aby stworzyć efektywną i komunikacyjnie wartościową wypowiedz?
- Zasady kompozycji notatki (piramida kompozycyjna, zabiegi techniczne wzmacniające siłę przekazu).
- Czym różni się język pisany od mówionego? Podstawowe zakłócenia stylistyczne, przykłady błędów.
- Jak nasycić wypowiedz informacjami? Cechy stylu informacyjnego.
- Na czym polega selekcja informacji? Zasada równości i obiektywizmu.
- Przygotowanie pisma krok po kroku. Ćwiczenia redakcyjne.
Profil uczestników
- asystentki
- osoby prowadzące biuro
- pracownicy biura Zarządu
- studenci
Nauczysz się…
- jak profesjonalnie zorganizować spotkanie firmowe
- jak zbierać oferty i przygotować podsumowanie dla przełożonego
- jak prowadzić rejestr dokumentacji
- jak przygotować dobre pismo
- jak sporządzać i archiwizować dokumenty firmowe
Forma prowadzenia zajęć:
- wykład
- dyskusja
- warsztaty (analiza case study)
W cenę wliczono:
- materiały szkoleniowe
- lunch i przerwy kawowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- porady on-line po zakończeniu szkolenia