Jak prowadzić biuro i być najlepszym?

CZAS TRWANIA: 1 dzień, 9.00-16.00
CENA: 890 zł + VAT
MIEJSCE: Warszawa (Centrum)

Jeśli wiążesz swoją przyszłość z pracą w biurze, chcesz awansować i poszerzać horyzonty, to szkolenie spełni Twoje oczekiwania.

Kompetencje, predyspozycje i umiejętności współczesnej asystentki

  • Jakie są oczekiwania pracodawców wobec współczesnej asystentki? Profil zawodowy oraz cechy osobowości na podstawie analizy ofert pracy.

Podstawowe zasady organizacji spotkań i narad

  • Jak stać się profesjonalnym organizatorem? Cztery etapy organizacji spotkań.
  • Jak kontrolować potencjalne ryzyka?  Najczęściej popełnianie błędy w komunikacji z uczestnikami spotkania.
  • Wysyłanie zaproszeń, zbieranie potwierdzeń. Etykieta w korespondencji mailowej, dobre praktyki.
  • Jak usprawnić organizację spotkania? Podstawowe zasady optymalizacji procesu.
  • Przygotowanie materiałów na spotkanie.
  • Standardy obsługi gości.

Ewidencjonowanie dokumentów i zasady tworzenia rejestrów

  • Co to jest rejestr? Podstawowe funkcje.
  • System dziennikowy i bezdziennikowy – cechy i zastosowanie na przykładzie rejestrów korespondencji, akt pracowniczych i dokumentacji sądowej.
  • Dlaczego warto porządkować dokumenty? Omówienie dobrych praktyk inwentaryzacji dokumentów.
  • Rola rejestrów a efektywne wykorzystanie zbiorów dokumentacji. Jak zapewnić użytkownikom dostęp do dokumentów?
  • Dobre praktyki tworzenia rejestrów – aspekt informacyjny i komunikacyjny.

Zapytanie ofertowe

  • Rola zakupów w organizacji. Na czym polega funkcja operacyjna i strategiczna.
  • Co najbardziej interesuje zarządzających? Mierniki działalności zakupowej.
  • Przygotowanie zapytania ofertowego – jakie niezbędne informacje powinno zawierać?
  • Opracowanie ofert – sposoby analizy zebranych danych, sporządzenie rekomendacji.
  • Kluczowe elementy umowy w praktyce – najczęściej spotykane błędy i ich konsekwencje.
  • Gwarancja, rękojmia, kary, własność towaru – analiza zapisów umownych.
  • Jak nie wpaść w pułapkę pozornych oszczędności? Optymalizacja kosztów – przeszkody i czynniki gwarantujące powodzenie.

Zasady sporządzania pism i dokumentów firmowych

  • Na czym polega funkcja informacyjna i komunikacyjna pisma? Dokument jako narzędzie komunikacji.
  • Kluczowe elementy pisma – jak je wykorzystać, aby stworzyć efektywną i komunikacyjnie wartościową wypowiedz?
  • Zasady kompozycji notatki (piramida kompozycyjna, zabiegi techniczne wzmacniające siłę przekazu).
  • Czym różni się język pisany od mówionego? Podstawowe zakłócenia stylistyczne, przykłady błędów.
  • Jak nasycić wypowiedz informacjami? Cechy stylu informacyjnego.
  • Na czym polega selekcja informacji? Zasada równości i obiektywizmu.
  • Przygotowanie pisma krok po kroku. Ćwiczenia redakcyjne.

Profil uczestników

  • asystentki
  • osoby prowadzące biuro
  • pracownicy biura Zarządu
  • studenci

Nauczysz się…

  • jak profesjonalnie zorganizować spotkanie firmowe
  • jak zbierać oferty i przygotować podsumowanie dla przełożonego
  • jak prowadzić rejestr dokumentacji
  • jak przygotować dobre pismo
  • jak sporządzać i archiwizować dokumenty firmowe

Forma prowadzenia zajęć:

  • wykład
  • dyskusja
  • warsztaty (analiza case study)

W cenę wliczono:

  • materiały szkoleniowe
  • lunch i przerwy kawowe
  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • porady on-line po zakończeniu szkolenia