Jak prowadzić biuro i być najlepszym?
Szkolenie dla początkujących Asystentek
POZIOM PODSTAWOWY
CZAS TRWANIA: 6 godz.
CENA: 1.090 zł + VAT
MIEJSCE: Warszawa (Centrum) lub szkolenie online
TERMIN: rezerwacja mailowa
Poprowadzimy szkolenie nawet dla 1 uczestnika. Napisz do nas i zarezerwuj termin Twojego szkolenia.
Jeśli wiążesz swoją przyszłość z pracą w biurze, chcesz awansować i poszerzać horyzonty, to szkolenie spełni Twoje oczekiwania.
Kompetencje, predyspozycje i umiejętności współczesnej asystentki
- Jakie są oczekiwania pracodawców wobec współczesnej asystentki? Profil zawodowy oraz cechy osobowości na podstawie analizy ofert pracy.
Podstawowe zasady organizacji spotkań i narad
- Jak stać się profesjonalnym organizatorem? Cztery etapy organizacji spotkań.
- Jak kontrolować potencjalne ryzyka? Najczęściej popełnianie błędy w komunikacji z uczestnikami spotkania.
- Wysyłanie zaproszeń, zbieranie potwierdzeń. Etykieta w korespondencji mailowej, dobre praktyki.
- Jak usprawnić organizację spotkania? Podstawowe zasady optymalizacji procesu.
- Przygotowanie materiałów na spotkanie.
- Standardy obsługi gości.
Ewidencjonowanie dokumentów i zasady tworzenia rejestrów
- Co to jest rejestr? Podstawowe funkcje.
- System dziennikowy i bezdziennikowy – cechy i zastosowanie na przykładzie rejestrów korespondencji, akt pracowniczych i dokumentacji sądowej.
- Dlaczego warto porządkować dokumenty? Omówienie dobrych praktyk inwentaryzacji dokumentów.
- Rola rejestrów a efektywne wykorzystanie zbiorów dokumentacji. Jak zapewnić użytkownikom dostęp do dokumentów?
- Dobre praktyki tworzenia rejestrów – aspekt informacyjny i komunikacyjny.
Zasady podpisywania dokumentów
- Jakie informacje zawiera odpis aktualny z KRS?
- Kto reprezentuje spółkę osobową? Zasady obowiązujące w spółce jawnej, komandytowej.
- Jak zweryfikować kontrahenta w CEIDG? Jakie podmioty są wpisane do tego rejestru?
- Pełnomocnik i prokurent – podobieństwa i różnice.
- Kiedy możemy użyć podpisu elektronicznego w obrocie gospodarczym?
- Co jest profil zaufany i jakie dokumenty możemy nim podpisywać?
- Czy różni się podpis elektroniczny od kwalifikowanego?
- Forma pisemna, dokumentowa i elektroniczna dokumentów – omówienie różnic, podobieństw i zastosowania.
- W ilu egzemplarzach podpisujemy dokumenty?
Zasady sporządzania pism i dokumentów firmowych
- Na czym polega funkcja informacyjna i komunikacyjna pisma? Dokument jako narzędzie komunikacji.
- Kluczowe elementy pisma – jak je wykorzystać, aby stworzyć efektywną i komunikacyjnie wartościową wypowiedz?
- Zasady kompozycji notatki (piramida kompozycyjna, zabiegi techniczne wzmacniające siłę przekazu).
- Czym różni się język pisany od mówionego? Podstawowe zakłócenia stylistyczne, przykłady błędów.
- Jak nasycić wypowiedz informacjami? Cechy stylu informacyjnego.
- Na czym polega selekcja informacji? Zasada równości i obiektywizmu.
- Przygotowanie pisma krok po kroku. Ćwiczenia redakcyjne.
Profil uczestników
- asystentki (początkujące)
- osoby prowadzące biuro
- pracownicy biura Zarządu
- studenci
Nauczysz się…
- jak profesjonalnie zorganizować spotkanie firmowe
- jak zbierać oferty i przygotować podsumowanie dla przełożonego
- jak prowadzić rejestr dokumentacji
- jak przygotować dobre pismo
- jak sporządzać i archiwizować dokumenty firmowe
Forma prowadzenia zajęć:
- wykład
- dyskusja
- warsztaty (analiza case study)
W cenę wliczono:
- materiały szkoleniowe
- lunch i przerwy kawowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- porady on-line po zakończeniu szkolenia